Wetenschappelijk onderzoek

Stichting EFT vindt het belangrijk dat de positieve effecten van EFT die in de praktijk ervaren worden ook met onderzoek onderbouwd worden. We volgen daarom de stand van zaken met betrekking tot wereldwijd wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van EFT. Tot nog toe zijn er wereldwijd meer dan 200 studies gedaan. Deze laten over het algemeen een positieve effecten zien. Veel studies kennen echter beperkingen in de opzet waardoor ze niet altijd onder de term wetenschappelijk onderzoek vallen.

Een aantal interessante onderzoeken brengen we onder de aandacht:

Dr. Peta Stapleton is klassiek geschoold klinisch psycholoog. Aanvankelijk was zij erg skeptisch over EFT. Nadat ze de resultaten zag die met EFT behaald werden, was ze geïntrigeerd en inmiddels doet ze veel onderzoek naar EFT. In onderstaande video’s vertelt ze hier op een begrijpelijke manier over (wel in het Engels). In de eerste video zie je haar veelbekeken TED talk en in de tweede video licht ze een drietal onderzoeken toe over Post Traumatische Stress Stoornis (PTSS), depressie en angst.